Potrivit unui studiu realizat de compania Wienerberger, liderul pietei de caramida din Romania, 55% dintre romanii care isi fac casa cred ca decizia referitoare la materialele de constructii pentru propria locuinta trebuie sa le apartina, indiferent de recomandarile specialistilor. Peste 50% dintre ei spun ca ar prefera sa faca o casa de la zero, decat sa cumpere o casa gata construita sau la rosu.
Mai mult, romanii din nordul tarii isi doresc o casa pentru placerea de a avea o gradina, in vreme ce romanii din regiunea sudica a tarii vor casa pe pamant pentru a elimina problemele cu vecinii de bloc.
„Pe parcursul acestui studiu am constatat ca peste o treime dintre romani considera ca Porotherm este un tip de caramida, desi Porotherm este de fapt o marca de caramida, produsa de compania Wienerberger” a declarat Cristina Osiescu, Marketing&Communication Manager Wienerberger Romania. „Aceasta este o situatie intalnita la brandurile mari, care au facut o munca de pionierat in Romania dupa 1989, cand romanii au luat contact cu noi materiale de constructii si companii” a subliniat ea.
In Romania se construiesc in medie circa 2 case noi pe an la mia de locuitori, in vreme ce media europeana este de minim 3,5 case noi pe an la mia de locuitori. „Consideram ca piata are de fapt un potential foarte mare, desi a trecut printr-o perioada in care s-a construit mai putin” a declarat Daniel Catanas, Member of the Board Sales&Marketing Wienerberger Romania.
Studiul a scos la iveala diferentele de mentalitate intre regiuni. De pilda, peste 90% din romanii din NV tarii prefera o casa construita de ei in locul uneia deja ridicate, in vreme ce in Sud sunt oarecum mai atrasi de ideea de a achizitiona o casa la rosu, pe care sa o personalizeze, fiind foarte interesati de finisaje.
In ultimul timp, scaderile de pret inregistrate pe piata materialelor de constructii au facut ca pretul unei case noi pe pamant sa se apropie tot mai mult de costul unui apartament de bloc. „Noi am calculat cu foarte mare precizie consumul de caramida si am constatat ca aceasta reprezinta maximum 5% din costul unei case la cheie, in functie de tipul de caramida ales, un procent foarte mic comparativ cu totalul costurilor realizarii unei case” a mai adaugat Cristina Osiescu. Astfel, o casa la rosu din caramida se poate construi cu investitii relativ mici, urmand ca mare parte din investitie sa fie reprezentata de alte materiale, precum finisajele, termoizolatiile sau acoperisul.
Din studiu a reiesit faptul ca Porotherm este produsul cel mai utilizat de cei care au acum case in constructie. In alegerea acestei caramizi, 37,8% dintre persoane au fost influentate de calitatea produselor iar aproximativ 18% de sfaturile specialistilor sau de alte recomandari.
„Conform studiului ne bucuram de o notorietate mare a brandului pentru industria in care activam, avand in vedere ca aproximativ 60% dintre romani au auzit de Porotherm, iar pentru multi dintre cei chestionati acesta este primul produs care le-a venit in minte cand au fost rugati sa numeasca un brand de caramida”, spune Cristina Osiescu.
Caracteristicile cele mai importante in alegerea caramizii sunt durabilitatea pe care o confera unei constructii, aspect mentionat de 53,3% dintre respondenti, si pretul corect comparativ cu calitatea produsului. „Acesta este si motivul pentru care am ales sa fim prima companie din domeniu care listeaza preturile produselor pe site-ul oficial. Oamenii vor sa estimeze costurile inainte de a lua o decizie legata tipul de materiale din care isi vor construi casa si cei mai multi constata cu surprindere ca, de fapt, caramida Porotherm, desi este alegerea premium, nu este un material costisitor”, a incheiat Cristina Osiescu.
Studiul companiei Wienerberger a fost realizat pe un esantion de 800 respondenti la nivel national, constituit pentru a reflecta profilul consumatorului roman din mediul urban.