Dobanzi de numai 4,5% la creditele acordate in lei si randamente foarte atractive la economisire. Asa se caracterizeaza noile produse lansate astazi de catre HVB Banca pentru Locuinte. Banca si-a prezentat noile sale produse de economisire-creditare. “Noile produse ale HVB Banca pentru Locuinte marcheaza un moment important in cadrul retail banking-ului din Romania, prin randamentele foarte atractive la economisire, care pot atinge 19% pe an si dobanda la credit de numai 4,5%, cea mai mica de pe piata la creditele in lei cu destinatie locativa”, a declarat Petre Tulin, Presedintele HVB Banca pentru Locuinte.
Cele doua noi produse – Constant si Avantaj – accepta fiecare cate doua variante in functie de nevoile si de orientarile clientului, fie catre economisire, fie catre creditare. Mai mult, aceste produse de economisire-creditare permit majorarea sumei contractate in functie de evolutia preturilor de pe piata imobiliara, iar repartizarea anticipata este operabila pentru oricare varianta de produs aleasa.
“Datorita dobanzii foarte reduse la credite si multiplele posibilitati de optimizare, produsele noastre sunt foarte competitive atat ca instrumente de economisire, cat si ca produse de finantare locativa, marjele de dobanda practicate de HVB BpL fiind comparabile cu cele existente in UE”, a mai specificat presedintele HVB BpL, domnul Petre Tulin.
Produsul “Constant” ofera cea mai mica dobanda la credit, de numai 4,5%, insa si economisirea se face la o dobanda de numai 2%. In schimb, pentru produsul “Avantaj” dobanda inperioada de economisire este mai mare, de 4,5% in primii doi ani si 3% in urmatorii, in timp ce creditul este contractat cu 5,9% pe an. Fiecare din cele doua produse permit doua variante doua variante de economisire. Prin optimizare, clientul poate obtine un randament la economisire ce poate depasi 15% pe an si ajunge chiar la 19%. Aceasta in conditiile in care statul ofera o prima anuala de 15%, in limita a 150 de euro.
Premisele ce au stat la baza lansarii noilor produse HVB BpL au fost in primul rand conditiile pietei. In ultimi ani, cererea mare de credite pentru sectorul imobiliar a crescut si a determinat aparitia mai multor produse de creditare si de economisire. Tendinta de segmentare a clientelei in functie de avantajele oferite de produsele Bauspar si cresterea competitiei pe piata serviciilor financiare au reprezentat alte premise in lansarea produselor Bauspar HVB BpL. Un alt rol important l-a avut si cadrul macroeconomic, care este o conditie esentiala pentru dezvoltarea intermedierii financiare si cresterea prosperitatii.
Noile produse HVB Banca pentru Locuinte
Caracterstica tarifului | Constant5 | Constant 10 | Avantaj 5 | Avantaj 10 |
Dobanda bonificata la soldul economisit (%/an) | 2.00% | 2.00% | 3.00% | 3.00% |
Dobanda la credit (%/an) | 4,5% | 4,5% | 5,9% | 5,9% |
Rata de economisire/rambursareregulata in ‘la mie’ din suma contractata | 5.00 | 10.00 | 5.00 | 10.00 |
Comisionul de deschidere | 1% | 1% | 1% | 1,6% |
Comision de credit in % din suma reprezentand creditul | 2,5% | 2,5% | 3% | 3% |
Repartizarea la alegere | Da | Da | Da | Da |
Repartizarea suplimentara | Nu | Nu | Nu | Da |
Perioada de economisire pana la repartizare: – regulata – rapida |
7ani |
4ani+2luni |
6ani+10luni |
4ani+2luni |
Bonus | – | – | 50% din dobanda bonificata in primul an | 50% din dobanda bonificata in primul an |
Extra bonus pentru renuntarea la credit | – | – | – | 0,8% din suma contractata |
Cosmina Doicu
cosmina.doicu@bankingnews.ro