Unele firme ajung la nivelul in care investitia in spatii proprii este considerata posibila si rentabila. Mai exact, exista capacitatea de a aloca sume pentru investitii imobiliare care sa fie utilizate de companie, renuntandu-se la sedii / puncte de lucru inchiriate. In alte situatii, partea de real estate devine in sine o activitate.
Exista numeroase exemple de companii mari din Romania, din domenii industriale sau de servicii, care si-au diminuat activitatea principala sau chiar au renuntat cu totul la aceasta, valorificand in schimb patrimoniul imobiliar si devenind furnizori de spatii cu diverse utilizari. Daca a vinde un teren reprezinta un castig pe termen scurt, a contrui o cladire de birouri sau alte spatii de productie ori retail si a inchiria mai departe inseamna un castig continuu.
Mai trebuie subliniata si situatia in care o companie la inceput de drum doreste sa investeasca intr-un spatiu propriu, de exemplu intr-o pensiune sau un hotel care sa reprezinte de fapt locul de desfasurare a activitatii.
In toate aceste cazuri de mai sus, este nevoie de maxima atentie de la detalii – nu doar in ceea ce priveste constructia in sine, ci si cu privire la autorizari, birocratie, colaborare cu furnizori etc. Spre deosebire de o persoana fizica, persoana juridica are nevoie de o evidenta exacta a tuturor cheltuielilor, respectand in acelasi timp toate prevederile legale aplicabile mediului de business. Aici intervine nevoia de servicii contabile care sa duca „greul” si sa se asigure ca totul va fi exact asa cum trebuie din punct de vedere legal.
Cand ne gandim la contabilitate, ne gandim in primul rand la activitatea de zi cu zi. Exista insa adesea in „viata” unei firme situatii speciale, in care se vede cu adevarat capacitatea unei firme de contabilitate de a oferi servicii complete. Cei care au nevoie de contabilitate constanta sau in diverse alte localitati sunt foarte atenti in alegerea colaboratorilor pe aceasta activitate absolut necesara oricarei companii.
Daca se doreste realizarea de investitii imobiliare „pe firma”, sfaturile contabililor sunt de mare pret, astfel incat niciun detaliu important sa nu fie trecut cu vederea. Mai tarziu, in cadrul unor eventuale controale ale organelor statului, totul trebuie sa se regaseasca in mod corect in contabilitate, cu „dovezi” legale pentru orice materiale utilizate in constructie si pentru amenajari.