small_585

Romanii adopta baile moderne in timp ce nordicii au deja propriile SPA-uri

Cand vine vorba despre amenajarea bailor si a bucatariilor, romanii fac o trecere usoara catre bai moderne, cu finisaje, mobilier si obiecte sanitare moderne. Suedezii, norvegienii si danezii insa au deja propriile SPA-uri in locuinte si dicteaza noile trenduri in amenajare.

“Romanii renunta incet la lavoarele albe din baile si bucatariile lor si fac treptat o trecere spre culori precum bejul sau maroul, incercand sa prinda din urma tendintele europene in materie de amenajare. Şi in ceea ce priveste texturile obiectelor sanitare se poate observa o schimbare timida a preferintelor in ultima perioada”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv Kuma Romania, unul dintre principalii producatori locali de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai si bucatarii sub brandurile Kuma si Nordline.

Aceasta a subliniat ca procentul romanilor care doresc o schimbare radicala in locuinta si opteaza pentru designuri si texturi inedite este mic, insa se observa treptat un interes crescut in aceasta directie.

“Clientii romani au inceput sa consulte reviste de design interior si viziteaza magazine si targuri de profil, majoritatea ocupandu-se personal de amenajarea locuintei. În acelasi timp, ideea de unicat castiga tot mai mult teren, cumparatorii fiind atrasi de conceptele facute la comanda”, a mai adaugat Olesen.

Potrivit estimarilor sale, in acest moment nordicii au un cuvant greu de spus in amenajarea locuintei, iar romanii incearca sa recupereze din diferente adoptand stilurile propuse de designerii straini.

Astfel, chiar daca in acest moment majoritatea romanilor au inca lavoare albe din materiale traditionale, tendinta actuala indica o adoptare a culorilor inedite.

Potrivit reprezentantilor Kuma, in urmatorii ani si baile romanilor vor fi dotate dupa modelul nordicilor, cu obiecte sanitare in nuante de negru sau gri si chiar din materiale precum quartzul, granitul sau sticla.

Treptat si decalajul in ceea ce priveste inlocuirea lavoarelor se va recupera, chiar daca in acest moment nordicii fac astfel de lucrari de renovare o data la 5 ani, iar romanii opteaza pentru o astfel de schimbare o data la 30 de ani.

„O alta diferenta dintre romani si nordici este preferinta pentru dimensiunea lavoarului. La noi inca se doresc boluri rotunde, generoase, adanci. În nord insa clientii prefera designul de bol de dimensiuni reduse, rectangular, ajungand la o adancime de minim 1,5 cm. Cu toate acestea observam ca romanii sunt dornici sa adopte tendintele internationale de design si credem ca vor face si ei trecerea catre minimalism”, a mai spus reprezentantul Kuma Romania.

Aceasta a mai adaugat ca in Romania baia are inca doar un rol functional, in timp ce peste hotare aceasta a devenit un adevarat SPA.

Potrivit Kuma, principala problema ce sta in calea transformarii bailor romanilor in SPA-uri este dimensiunea mica a acestor incaperi. Cu toate acestea, in acest moment pe piata sunt disponibile concepte ce pot imbina armonios functionalul cu esteticul.

Cand vine vorba de renovarea bucatariei, diferentele dintre romani si nordici nu mai sunt foarte mari. Clientii din ambele tari sunt dispusi sa aloce acestei zone cea mai mare parte a bugetului destinat amenajarii casei, deoarece bucataria reprezinta locul unde se intalneste intreaga familie.

“Tendintele sunt pentru un mobilier de bucatarie modern, cu linii minimaliste. De asemenea, romanii prefera modelele moderne, cu manere ascunse, din paleta de culori alb si crem. Un alt trend in amenajarea bucatariei este aspectul clasic – provensal caracterizat de acel aer vintage oferit de combinatia dintre lemnul de mesteacan si cel de stejar“, a subliniat Camelia Olesen.

Cand vine vorba de amenajarea bailor din hotelurile locale, specialistii Kuma afirma ca bugetele alocate pentru aceasta zona sunt mult mai mici comparativ cu statele din nordul Europei.

“În Romania, comparativ cu tarile nordice, se aloca bugete foarte mari pentru receptie si fatada, iar pana la bai bugetul devine tot mai mic”, afirma Camelia Olesen.

Aceasta a continuat spunand ca situatia ar trebui sa fie diferita, iar amenajarea bailor sa fie una dintre cele mai importante activitati la renovarea sau construirea unui hotel. Cu toate acestea, desi bugetele alocate sunt mici, dezvoltatorii opteaza tot mai des pentru modele exclusiviste.

În acest moment, 65% din vanzarile companiei daneze pe piata autohtona se indreapta catre proiecte rezidentiale, hoteliere, sedii de birouri, spatii comerciale si de utilitate publica (stadioane, aeroporturi etc), in timp ce restul de 35% sunt directionate catre clientii finali.

Kuma Romania este o companie romano-daneza lansata pe piata locala in 1998, fiind specializata pe producerea de lavoare de bai pentru proiecte rezidentiale, comerciale, de birouri si de utilitate publica, blaturi de bucatarii in suprafata continua cu chiuveta, glafuri de ferestre si balcoane, mese de bar/restaurant, receptii pentru hoteluri, concepte SPA si mobilier modular marca Nordline pentru bai si bucatarii.

Kuma a inaugurat prima linie de productie la Campina in 1998, pentru ca in 2006 compania sa se mute in Banesti odata cu finalizarea primei investitii de tip greenfield in valoare de 2 milioane de euro.

La intrarea pe piata locala, cifra de afaceri a Kuma Romania era de 50.000 de dolari, ajungand in 2011 la 2,8 milioane de euro.

Printre principalele proiecte in cadrul carora Kuma s-a implicat, se numara lanturi hoteliere de 4 si 5 stele (Continental, Ibis, Ramada, Golden Tulip), mall-uri (Baneasa Shopping Center, Sun Plaza), complexe rezidentiale si de birouri (Willbrook, Glass House, Uppground Town), stadioane (CFR Cluj, Arena Nationala), terminalul nou din cadrul Aeroportului Otopeni etc.

Produsele Kuma pot fi gasite in showroom-uri specializate pe bai precum Delta Design, Romstal, Piastrelle, Pazo Group, Ambient, dar si in magazine mici, exclusiviste din tara, specializate in bai si bucatarii. 

Alte articole