Tot ce trebuie sa stii atunci cand vrei sa vinzi un imobil

Te-ai decis in cele din urma sa scoti la vanzare apartamenul sau casa pe care o aveai mostenire. Simplul gand ca in curand vei avea in cont o suma cu cel putin de patru zerouri te bucura enorm si te face nerabdator. Crezi ca stii exact ce sa faci in aceasta situatie, cu care probabil nu te intalnesti zilnic? Noi iti aratam cateva aspecte pe care obligatoriu trebuie sa le iei in considerare daca vrei o tranzactie profitabila.

Inainte de toate verifica toate actele necesare

Important pentru vanzator este ca la data punerii in vanzare a imobilului sa aiba puse la punct toate actele pentru aceasta tranzactie, sa cunoasca piata pentru a putea estima corect pretul pentru imobilul pe care il vinde, sa stie cum anume sa-si promoveze anuntul si ce agentie imobiliara sa aleaga si nu in ultimul rand cum anume sa aleaga cea mai buna oferta.
Verificarea actelor este primul pas important. Astfel, trebuie studiat daca:
– imobilul este intabulat si declarat la finante;
– succesiunea este incheiata, in cazurile in care ea se cere;
– impozitele sunt platite la zi
– ipoteca din foia de sarcini a imobilului este radiata.
Daca aceste detalii nu sunt bine organizate atunci ca proprietar poti pierde oferte importante.

Fii realist in stabilirea pretului

Da, vrei sa castigi cat mai mult din aceasta vanzare. Dar daca nu poti sa-ti evaluezi obiectiv casa si nu ai nici cea mai mica idee despre preturile de pe piata imobiliara, atunci nu sunt decat doua deznodaminte: ori pui un pret prea mare si nimeni nu se va arata interesat, ori vei pune un pret prea mic si vei vinde casa in timp record, ce-i drept, dar in pierdere. Asa ca sfatul nostru este sa fii cat mai informat cu putinta si sa apelezi si la serviciile de consultanta oferite in mod gratuit de unele agentii, in urma careia vei obtine o evaluare realista a pretului.

Un lucru la fel de important la care cumparatorii sunt extrem de atenti este graba cu care tu vrei sa finalizezi tranzactia. Ei stiu ca vanzatorul care vrea sa scape mai repede de imobilul sau, manat de nevoia de bani in majoritatea cazurilor, este mult mai flexibil in negociere si adesea ajunge sa vanda la un pret mult mai mic. Ai sa vezi ca daca ai rabdare, in cele din urma vei gasi acel cumparator interesat atat de casa cat si de oferta ta.

Cu publicitate online ai sanse mai mari

Imobiliarele si publicitatea au mers dintotdeauna mana-n mana. Din momentul in care oferta ta va fi facuta publica avantajele tale vor reste semnificativ. Pe de o parte te oferi spre analiza unui volum mult mai mare de posibili clienti, iar cei interesati vor fi presati de ideea ca in orice clipa altcineva le va "sufla" tranzactia. Asa ca se vor grabi sa afle personal cat mai multe despre oferta din anuntul tau publicitar. La moda si foarte util este acum internetul. Pe unele site-uri publicarea anuntului este gratuita, asa ca investitia in publicitate poate fi si ea din punct de vedere al costurilor egala cu zero. Pe langa internet mai exista varianta publicatiilor locale sau nationale, in revistele de specialitate sau in cele de afaceri, dar aici costa. Ulterior, in functie de impactul publicitatii, poti face ajustari pretului, prin cresterea sau micsorarea acestuia.

Agentiile imobiliare iti preiau toate sarcinile

Daca vrei s stai linistiti si sa nu te obosesti sa raspunzi la toate apelurile si vizionarile primite, cel mai indicat ar fi sa apelezi la o agentie imobiliara. Contra unui comision, pe care il vei plati la finalul tranzactiei, agentia respectiva va gasi pentru tine clientul ideal. Acum ai de ales intre serviciile unei singure sau a mai multor agentii. Cu cat sunt mai multe cu atat aria de acoperire a clientilor este mai variata si oricum nu platesti decat acelei agentii care iti aduce clientul final.
Totodata, apeland la o agentie se pot  evita situatii neplacute cum ar fi: situatia unei evaluari gresite a imobilului, risipa de bani si timp pentru a intocmi documentatia legata de vanzare si prezentarea fiecarui curios imobilul, imposibilitatea finalizarii tranzactiei. Printre avantajele folosirii unei agentii imobiliare se mai numara:

– Selectia cumparatorilor;
– Securitatea tranzactiei;
– Evaluarea realista a pretului;
– Verificarea si realizarea in timp util a documentatiei de vanzare;

Nu uita sa negociezi

Cel mai mare succes al unei tranzactii, indiferent de domeniul in care sunt relizate, vine din negocieri. Asa ca negociaza totul la maxim, si cere in permanenta imposibilul tocmai ca sa fii sigur ca vei obtine tot ce este posibil. Poti sa negociezi de la pretul proprietatii imobiliare, la comisionale agentiilor imobiliare.

Ana Zidarescu
ana.zidarescu@bankingnews.ro

Alte articole