Categorie: Imobiliare

Am mai vorbit despre conceptul de "open-house", care, in linii mari, inseamna "casa care se vinde singura". In realitate are nevoie de ajutorul tau, pentru a o pregati, pentru a sparge granitele prezentarii imobiliare clasice de pe piata romaneasca, pentru a atrage clientii potriviti, pentru a impresiona si, cel mai important, pentru a se vinde.

Cum faci pentru ca operatiunea "open-house" sa se incheie cu succes? Iata cateva sfaturi:

1. De regula, evenimentele de tip open-house se adreseaza unor locuinte "de-a gata", finalizate, finisate si…mobilate. Acum nu-ti vom sugera sa investesti masiv in mobilarea locuintei tale pentru a avea un succes garantat. Poti insa colabora cu un showroom de mobila. Ei isi pot expune mobilierul in locuinta ta goala si, astfel, ia nastere o relatie de castig-castig.

2. Anuntarea evenimentului trebuie facuta in toate mediile: presa scrisa si on-line. Internetul este cel mai de pret ajutor al tau, oferindu-ti spatiu nelimitat pentru expunere. Site-urile de socializare sunt foarte populate si active, iar comunitatile vor lucra in locul tau.

3. Invita-ti vecinii la eveniment. Vor aprecia. Si astfel te poti asigura macar ca nu vor deranja vizitatorii tai cu muzica data la maxim sau cu gratare in fata blocului/casei.

4. Alege o zi potrivita pentru eveniment- duminica ar fi solutia ideala dar nici in una din serile zilelor lucratoare nu este tocmai o alegere rea. De asemenea, alege un interval orar potrivit, ce-ti garanteaza un flux de vizitatori ridicat.

5. Participa activ la eveniment. Fii deschis, zambitor, raspunde la intrebari. Nu uita insa scopul initial. Nu esti la o expozitie ci la o prezentare, o "vizionare in valuri" iar tu trebuie sa vinzi. Fii pregatit de negocieri imediate, iar daca primesti o oferta buna, nu ezita sa spui "da".

Succes!

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.

Blitz Imobiliare este o agentie imobiliara din Cluj Napoca ce ofera clientilor sai servicii imobiliare integrate si o baza de date completa, cu oferte actualizate la zi: vanzari si inchirieri apartamente cluj (www.clujapartamente.ro), case-vile, spatii comerciale, de birouri si industriale, terenuri.

 

Read Full Article

Traim in piata imobiliara o perioada in care cumparatorul si-a castigat, pe drept, pozitia dominanta. Preturile pentru locuinte au ajuns la un nivel acceptabil, deschiderea vanzatorilor fata de diverse variante de plata este tot mai evidenta, bancile au dobanzi la credite mult mai mici decat in trecut. Atunci, care este inamicul public numarul 1?

Avansul. Pentru a obtine un credit bancar este nevoie de un avans, mai mare sau mai mic, in functie de tipul creditului pe care-l accesezi. Cum poti cumpara o locuinta daca nu te afli in situatia fericita sa ai toti banii si nici nu dispui de avans? Ai cateva variante demne de luat in seama, nu trebuie sa abandonezi ideea.

1. Rent-to-buy. Este un concept relativ nou pe piata imobiliara romaneasca si care presupune posibilitatea inchirierii unei locuinte pe o perioada scurta de timp(de pana la un an), urmata de cumpararea acesteia. Chiriile acumulate in perioada de inchiriere se cumuleaza si vor reprezenta avansul pentru locuinta respectiva. Sunt foarte putini dezvoltatori care folosesc aceasta metoda de vanzare, in principal datorita riscului ca dupa perioada de inchiriere clientul sa nu mai cumpere. Iar o locuinta folosita un an de zile, de exemplu, se degradeaza, fiind necesare lucrari de reamenajare.

2. Intreaba un prieten. Poti strange o suma de bani imprumutand de la prieteni, familie, etc. Avantajul este ca, in general, pentru astfel de imprumuturi nu se platesc dobanzi. Dezavantajul este ca imprumuturile in familie degradeaza relatiile intre membri. Si, in plus, economiile personale in Romania nu ajung la valori importante.

3. Varianta economisire-creditare. Este o varianta promovata de "bancile pentru locuinte" si presupune o perioada de economisire ce se suprapune peste cativa ani, urmata de obtinerea unui credit bancar. Daca iti doresti o locuinta imediat, nu este tocmai ceea ce cauti, insa nu este rau sa economisesti. Si, in plus, cumpararea unei locuinte este o chestiune pe termen lung.

Succes!

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.
Blitz Imobiliare este o agentie imobiliara din Cluj Napoca ce ofera clientilor sai servicii imobiliare integrate si o baza de date completa, cu oferte actualizate la zi: vanzari si inchirieri apartamente, case-vile (www.cluj-case.ro), spatii comerciale, de birouri si industriale, terenuri.
 

Read Full Article

Motivele pentru a cumpara o casa de vacanta sunt multiple. Iti poti cumpara o casa la munte unde te poti retrage impreuna cu familia si prietenii pentru o portie de aer proaspat sau pentru practicarea sporturilor de iarna. Iti poti cumpara o casa de vacanta intr-o statiune pe litoral pentru zile de relaxare si nopti nesfarsite. Iti poti cumpara, de asemenea, o casa de vacanta intr-un sat uitat de lume, pentru a fi mai aproape de origini si pentru a-ti incarca bateriile.

Oricare ar fi alegerea ta, inainte de a face pasul trebuie sa-ti faci un plan de bataie. Investitia ta trebuie sa-ti aduca beneficii atat personale cat si financiare si, desi in cele mai multe din cazuri, deciziile se iau pe fond emotional, n-ar fi rau sa tratezi si aceasta achizitie ca pe o afacere.

In primul rand trebuie sa stabilesti care va fi destinatia casei de vacanta. Va fi folosita exclusiv in scop personal sau vei dori sa o inchiriezi pentru a obtine profit?

1. O casa de vacanta este o proprietate ca oricare alta si nu putini sunt cei care-si pastreaza banii in acest mod. Avantajele sunt numeroase:
-in primul rand astfel de investitii sunt mai ieftine decat locuintele obisnuite din oras
-taxele si impozitele sunt mai reduse
-exista posibilitatea recuperarii investitiei prin inchiriere
-casele de vacanta sunt mai putin afectate de dezechilibre economice; chiar daca exista scaderi de preturi, in situatia caselor de vacanta acestea nu sunt prabusiri de preturi.
-valoarea caselor de vacanta creste exponential cu valoarea zonei turistice respective.

2. Daca doresti sa transformi casa ta de vacanta intr-o mica afacere, sfatul nostru este sa cumperi intr-o zona cautata! O statiune, vecinatatea unui obiectiv turistic major, un lac de pescuit sau de agrement, pot fi variantele castigatoare. Calculeaza-ti bine bugetul pentru ca astfel de proprietati de regula sunt mai scumpe. Si angajeaza-ti un administrator! Cineva va trebui sa gestioneze mica ta afacere si ar fi de preferat sa locuiasca in zona. Asta in cazul in care nu vrei sa o faci chiar tu. De asemenea amenajarile interioare trebuie sa fie in pas cu scopul propus. Si acestea se traduc in bani.

3. Daca doresti un refugiu de nebunia orasului in care locuiesti atunci vei cauta o zona retrasa, in munti, unde doar adierea vantului, cantecul pasarilor si zborul fluturilor iti vor insoti vacantele. O casa de lemn ascunsa intre brazi, cu dotari cuprinzand strictul necesar, este varianta ideala. Costurile unei astfel de achizitii sunt mici, intretinerea nu foarte costisitoare si te poti bucura de liniste si relaxare oricand doresti

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.
Blitz Imobiliare este o agentie imobiliara din Cluj Napoca ce ofera clientilor sai servicii imobiliare integrate si o baza de date completa, cu oferte actualizate la zi: vanzari si inchirieri apartamente, case-vile (www.cluj-case.ro), spatii comerciale, de birouri si industriale, terenuri.

 

Read Full Article

Sunt vanzatori care reusesc sa-si vanda proprietatea fara a apela la serviciile unui consultant imobiliar. In proportie covarsitoare, este vorba de vanzatori versati, care nu se afla la prima tranzactie de acest fel si care, au si putin noroc, pentru ca piata imobiliara de azi se dovedeste a fi una foarte grea, unde numai specialistii pot avea succes. O alta categorie de vanzatori cuprinde acei vanzatori care nu reusesc sa vanda si nici nu apeleaza la serviciile unei agentii, in general datorita unor experiente neplacute, pentru ca piata a lasat loc si neprofesionistilor din pacate.

Avand in vedere acest ultim aspect, ne intrebam de ce-i numim "vanzatori" daca nu vand? Si, mergand mai departe incercam sa identificam motivele pentru care nu reusesc sa vanda. Ca sa raspundem la prima intrebare, ii numim astfel pentru ca, mai devreme sau mai tarziu vor reusi sa vanda: in pierdere, daca vor vinde pe cont propriu, sau in castig daca vor apela la profesionisti. De ce nu vand? Iata, mai jos, cateva din motive:

1. Pentru ca nu cunosc modalitatile si canalele de promovare. Mai mult, nu doresc sa investeasca un leu in promovarea proprietatii lor. In general, este recomandat ca oamenii sa stie sa faca de toate, dar sa se specializeze intr-un anumit domeniu. Va recomandam, astfel, sa lasati problemele cu instalatiile instalatorilor, problemele de electricitate electricienilor si cele imobiliare consultantilor imobiliari profesionisti.

2. Profesionistii sunt obligati sa lucreze cu o baza de date completa si, de aceea, oferta voastra va fi cunoscuta de acestia. Insa, niciodata nu va fi prezentata clientilor si acesta este un mare dezavantaj, pentru ca, pentru acei clienti voi nu existati!

3. Pentru ca nu beneficiaza de consultanta de specialitate, acesti proprietari vor supraevalua proprietatea lor. Tentatia este mare intotdeauna spre acest lucru si doar vanzatorii experimentati pot sa stabileasca un pret corect pentru proprietatea lor.

4. Pentru ca nu cunosc etapele vanzarii. Un consilier imobiliar poate si ofera de fiecare data consultanta pe intreg parcursul tranzactiei imobiliare, iar aceasta cuprinde consultanta juridica si financiar-bancara.

5. Pentru ca nu stapanesc arta negocierii. O contra-oferta nu este nici lipsa de respect, nici lipsa de interes! Nu trebuie sa fiti demoralizati cand clientii se uita dezinteresati la locuinta voastra sau nu asculta lista de beneficii pe care le-o prezentati atat in ceea ce priveste finisajele cat si ca variante de plata. Negocierea e un joc de strategie. Daca ai indoieli si adversarul simte, ai pierdut!

Succes!

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.
Blitz Imobiliare este o agentie imobiliara din Cluj Napoca ce ofera clientilor sai servicii imobiliare integrate si o baza de date completa, cu oferte actualizate la zi: vanzari si inchirieri apartamente, case-vile (www.cluj-case.ro), spatii comerciale, de birouri si industriale, terenuri.
 

Read Full Article

In special in perioada de glorie a constructiilor, multe dintre blocurile vechi au mai "crescut" cu un etaj, constructorii fiind foarte interesati de astfel de proiecte, mai ales ca toata lumea a avut de castigat. Astfel, in urma mansardarii, locuitorii au obtinut, pe langa hidroizolatie alte beneficii, cum ar fi: termoizolarea blocului, curatenie pe casa scarii sau chiar sume de bani. De asemenea, majoritatea blocurilor noi, ni s-au infatisat in acest stil, cu mansarda la ultimul etaj.

Dar care sunt avantajele cumparatorilor de locuinte situate la mansarda si care sunt dezavantajele?

Pro:

1. Pretul acestor apartamente este mai scazut decat a locuintelor situate la parter sau etaje intermediare.

2. Structura apartamentelor situate la mansarda permite compartimentari la cererea cumparatorului.

3. Panorama deosebita.

4. Posibilitatea inchirierii la acelasi pret cu apartamentele situate la etajele inferioare, desi costul de achizitie este mai mic.

5. Senzatia de libertate atunci cand lumina cade practic in locuinta prin ferestrele velux.

Contra:

1. Au fost cazuri in care hidroizolatia nu s-a facut corespunzator, de aceea va recomandam ca inaintea achizitiei sa consultati documentatia tehnica si eventual sa apelati la parerea unui specialist.

2. De asemenea atentie la izolatia termica. Nu vreti sa aveti parte de caldura insuportabila vara.

3. Exista mansarde inalte, cu peretii de dimensiunea unui apartament obisnuit. In celelalte insa, in care acoperisul "cade" in diagonala, suprafata utila este de fapt mai mica decat cea din documente.

4. Daca nu exista lift, devine o aventura.

5. Statutul social de "locuitor la mansarda", intr-o tara in care ne mandrim cu tot ceea ce avem.

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.

Blitz Imobiliare Cluj este o agentie imobiliara ce ofera clientilor sai servicii imobiliare integrate si o baza de date completa, cu oferte actualizate la zi: vanzari si inchirieri apartamente, case-vile, spatii comerciale, de birouri si industriale, terenuri.
 

Read Full Article

Atunci cand vinzi, esti o prada usoara daca nu esti un vazator versat. Si cum vanzarea unei locuinte nu este un lucru pe care-l faci in fiecare zi, trebuie sa cunosti macar elementele de baza pentru a face fata razboiului de pe piata imobiliara. Si, cum pe piata sunt trei jucatori principali- tu, cumparatorii si concurenta- fiecare pas conteaza. Trebuie sa castigi luptele cu tine si cu concurenta, apoi, cu siguranta vei obtine cel putin un rezultat de egalitate, echitabil, cu cumparatorii si astfel ai castigat!

Iti prezentam mai jos, cele 5 elemente de baza care vand o locuinta:

1. Pretul. Este cel mai important element in raport cu ofertele concurente. Poti castiga in doua moduri: cu un pret mai mic sau cu un pret egal si cu conditii de plata mai bune. Stabileste un pret corect, care sa reprezinte valoarea locuintei tale pe piata, si nu valoarea ei pentru tine.

2. Locatia. O locuinta intr-un cartier catalogat ca fiind "bun" se va vinde, evident, mai repede decat una similara intr-un cartier mai slab cotat. Daca locuinta ta este din a doua categorie, poti castiga daca reusesti sa scoti in evidenta acele plusuri pe care celelalte nu le au. "Ok, locuiesc la periferie dar prefer aerul curat al padurii, betoanelor si prafului din cartierele istorice". Sau: "locuiesc la iesirea din oras, dar am centre comerciale in zona mea iar cu mijloacele de transport in 15 minute ajung in centru". Evident, sunt si altele: etajul, orientarea, etc. si e de datoria ta sa le punctezi pe fiecare astfel incat cumparatorii sa plece cu o imagine completa.

3. Bucataria. Se spune ca bucataria vinde apartamentul. O bucatarie curata, aerisita, utilata(desi electrocasnicele pleaca odata cu tine) pot ajuta la vanzare.

4. Parcarea. Intr-un oras "inundat" de masini, un loc de parcare este ca o oaza in desert.

5. Consilierul imobiliar. Alege consilierul cel mai bun si el te va ajuta sa vinzi. Vei economisi timp, vei elimina stres si nu te vei simti ca un copil de clasa intai intr-o biblioteca. Agentul tau iti va oferi toate informatiile de care ai nevoie, se va ocupa de marketing, de negociere si de documente. O vanzare sigura din punct de vedere juridic, va inlatura noptile nedormite din viata ta.

Succes! Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.

Blitz Imobiliare este o agentie imobiliara din Cluj Napoca ce ofera clientilor sai servicii imobiliare integrate si o baza de date completa, cu oferte actualizate la zi: vanzari si inchirieri apartamente, case-vile, spatii comerciale, de birouri si industriale, terenuri.
 

Read Full Article

Cumpararea unei locuinte este precum viata unui om. Noi te invatam sa faci primii pasi. Apoi, dobandind cunostintele necesare, vei fi mai sigur pe tine si pe actiunile tale. Vei fi curajos, vei sti cum sa pui problema si vei reusi sa faci cea mai buna alegere, exact ca in cazul unei relatii. Apoi relatia va creste, vor fi momente fericite, altele mai putin, dar alegerea ta va fi pana la urma pentru totdeauna. Peste ani si ani veti ajunge sa va obisnuiti unul cu altul si veti trai fericiti pana la adanci batraneti, tu si casa ta.

La fel cum abecedarul incepe cu "A" si achizitia unei locuinte incepe cu primii pasi. Sa-i parcurgem impreuna!

1. Mai intai vezi care este bugetul tau pentru aceasta investitie. Indiferent daca dispui de banii necesari sau vei accesa un credit ipotecar, trebuie sa stii pe ce baze stai, cat iti permiti. Nu uita sa pui pe lista si cheltuielile suplimentare, despre care ti-am spus in articolele anterioare: taxele notariale, comisionul agentiei, cheltuieli cu finisarea, mobilarea si dotarea locuintei, etc. Atentie! Regulile s-au schimbat si se schimba cu o frecventa crescuta, in sectorul bancar in ceea ce priveste conditiile de acordare pentru creditele ipotecare. Daca in trecut conditia de baza erau veniturile pe care le obtii, in prezent bancile analizeaza si compania unde lucrezi, iar daca tu iti desfasori activitatea intr-o companie mica, cu angajati putini, ai sanse mici sa obtii un credit ipotecar.

2. Studiaza piata si alege sa lucrezi cu o echipa de profesionisti. Nu ar trebui sa conteze procentul comisionului pe care-l vei plati agentiei imobiliare la sfarsit, important este ce servicii vor presta pentru tine. Comisionul standard pentru cumparatori este de 2% din valoarea contractului de vanzare-cumparare. Probabil vei primi oferte mai mici, pentru ca uneori lupta pe piata imobiliara este apriga si se duce dincolo de granitele concurentei loiale. Tu, insa, ai nevoie de profesionisti! Ai nevoie de informatii, ai nevoie de cunostintele si experienta lor. Nu uita! Urmeaza sa faci cea mai importanta achizitie din viata ta.

3. Gandeste-te la casa in care vrei sa locuiesti tu si familia ta. Indrazneste sa visezi. Acest lucru va va ajuta in procesul de cumparare, pentru ca vei putea sa prezinti agentului tau, amanuntit, ceea ce iti doresti, iar el, datorita experientei si cunostintelor in domeniu, iti va oferi cele mai bune solutii in cel mai scurt timp. Si, mai mult, sa nu uitam ca visele pot deveni realitate!

Succes!

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.

Blitz Imobiliare este o agentie imobiliara din Cluj Napoca ce ofera clientilor sai servicii imobiliare integrate si o baza de date completa, cu oferte actualizate la zi: apartamente de vanzare Cluj, chirie, case-vile, spatii comerciale, de birouri si industriale, terenuri.
 

Read Full Article

Atunci cand te hotarasti sa cumperi un apartament pentru tine si familia ta, este important sa nu omiti de pe lista, cheltuielile pe care trebuie sa le faci, dincolo de costul in sine al apartamentului. Astfel nu vei avea surprize cand vei fi in biroul notarial gata sa semnezi. De asemenea, dupa intrarea in posesie si pana la vanzare, va trebui sa refaci bugetul lunar al familiei, pentru ca vei avea cheltuieli suplimentare.

Cheltuieli la cumparare

Acestea pot varia in functie de valoarea apartamentului cumparat, in functie de modalitatea de plata(cu credit sau fara), in functie de modul dobandirii(pe cont propriu, apeland la serviciile unui intermediar- agentie imobiliara).

Avansul- nu este in fapt o cheltuiala suplimentara, deoarece valoarea acestuia se scade din valoarea apartamentului achizitionat. Poate deveni o cheltuiala in momentul in care cumparatorul se afla in imposibilitatea de a plati restul de bani pana la scadenta prevazuta in antecontract. Astfel pierde suma de bani acordata drept avans;

Cheltuieli notariale- de exemplu, in cazul unui apartament cu valoarea de 50.000 de euro, aceste cheltuieli sunt de 750 de euro atunci cand apartamentul este achizitionat fara credit si de 550 de euro daca apartamentul este achizitionat prin creditul "Prima Casa". Aceste cheltuieli cuprind, taxe/impozite la stat, timbru judiciar, taxe intabulare imobil si onorariul notarului;

Comisionul agentiei imobiliare- acesta poate varia intre 2% si 5% din valoarea apartamentului achizitionat(de regula este )2% si, mergand dupa exemplul de mai sus, reprezinta 1000 de euro plus TVA;

Cheltuieli bancare- in cazul in care achizitia apartamentului se face cu credit ipotecar, obtinerea acestuia presupune cheltuieli suplimentare, comisioane si taxe, cum ar fi: taxa analiza dosar, taxa evaluare, comision de acordare credit, etc.

Cheltuieli de posesie

Detinerea unei proprietati presupune, dincolo de cheltuielile cu finisarea si dotarea acesteia si cheltuieli lunare sau anuale suplimentare, cum ar fi: impozitul anual, asigurarea obligatorie a locuintei, cheltuieli de intretinere si, in plus, in cazul in care achizitia se face cu credit ipotecar, rata lunara.

Cheltuieli la vanzare

La vanzarea unei proprietati intervin cheltuieli suplimentare in functie de modalitatea de vanzare si de durata posesiei proprietatii respective.

Cheltuieli cu publicitatea- atunci cand vanzatorul se hotaraste sa-si vanda proprietatea pe cont propriu trebuie sa ia in considerare costuri de publicitate, de la un anunt simplu intr-un ziar specializat, pana la promovare profesionista: machete, spoturi publicitare, evenimente open-house, etc.

Comisionul agentiei imobiliare- reprezinta un procent ce variaza intre 2% si 5%, respectiv, la exemplul prezentat, intre 1000 de euro si 2500 de euro.

Impozitul pe venituri realizate din vanzarea imobilelor- se plateste la notar, in momentul vanzarii si poate varia in functie de perioada posesiei. Astfel, imobilele sunt impartite in doua categorii, detinute o perioada mai mica sau mai mare de 3 ani. Impozitul poate ajunge la maxim 3% din valoarea imobilului, in cazul in care perioada posesiei este mai mica de 3 ani.

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.

Blitz Imobiliare este o agentie imobiliara din Cluj Napoca ce ofera clientilor sai servicii imobiliare integrate si o baza de date completa, cu oferte actualizate la zi: vanzari (www.apartamente-vanzare-cluj.ro) si inchirieri apartamente, case-vile, spatii comerciale, de birouri si industriale, terenuri.

 

Read Full Article

Te-ai decis sa-ti vinzi locuinta. Ai stabilit deja un pret, urmand pasii pe care ti i-am sugerat in articolele anterioare(comparatia cu alte oferte din piata de acelasi tip; comparatia cu vanzarile din zona ta din ultima perioada; plusuri si minusuri in ceea ce priveste finisajele, dispunerea camerelor, conditii de plata, etc). Constati astfel ca asteptarile tale sunt mai mari decat piata poate suporta in acest moment. Si pentru ca esti neincrezator in realitatea anunturilor din presa si de pe internet, te hotarasti sa apelezi la serviciile unui consultant imobiliar.

Drept urmare, in urma preselectiei, alegi trei consultanti de la cele mai importante companii de pe piata. In urma vizionarilor, constati ca unul dintre acestia iti comunica un pret mai mic decat cel solicitat de tine, declarand ca acesta este pretul la care poate realiza vanzarea in conditiile pietei actuale. Cel de-al doilea consultant, iti comunica un pret in jurul valorii stabilite de tine. Al treilea consultant, este de acord sa lucreze chiar cu pretul tau si, mai mult, iti face o oferta de nerefuzat: comision zero!

Ce faci? Trebuie sa faci o alegere! Marea majoritate a proprietarilor il vor alege pe al treilea consilier. Sa nu te coste nimic si sa obtii pretul dorit, nimic nu poate fi mai minunat! Suna prea bine si pentru ca esti o persoana echilibrata, te hotarasti sa analizezi si oferta celui de-al doilea. Este, cumva o medie a celorlalte doua. Te enerveaza in schimb tupeul primului consilier. Cum sa-ti faca o evaluare sub oferta ta si, sa solicite si comision pentru serviciile sale?

Mare atentie! Concurenta pe piata imobiliara este la fel de mare in cazul ofertelor de pe piata cat si intre agentiile imobiliare. Unele dintre acestea, fac oferte spectaculoase doar pentru a-si ucide concurenta! Daca te-a convins cel de-al treilea consilier, esti in pericol ca oferta ta sa astepte pe piata vremuri mai bune. Nu uita scopul tau principal: trebuie sa vinzi!

Cel mai important lucru este sa ceri informatii suplimentare. Incearca sa-l dezarmezi pe cel din fata ta. Ce experienta are? Ce stie despre ofertele din zona ta? Cate afaceri a incheiat in ultima perioada? Ce spune despre concurenta? Cum este imbracat? Cum vorbeste?

Un consilier imobiliar bun, va fi cel care, fara sa clipeasca iti va oferi un pret real, de piata, pentru proprietatea sa. El se va angaja, ca la acest pret va putea sa-ti vanda proprietatea in cel mai scurt timp. Va fi elegant, sigur pe el, va cobori dintr-o masina inscriptionata si iti va oferi o carte de vizita. Va pastra confidentialitatea tranzactiilor incheiate in ultima perioada, dar iti va oferi toate celelalte informatii de care ai nevoie.

Succes!

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.

Blitz Imobiliare este o agentie imobiliara din Cluj Napoca ce ofera clientilor sai servicii imobiliare integrate si o baza de date completa, cu oferte actualizate la zi: vanzari si inchirieri apartamente, case-vile, spatii comerciale, de birouri si industriale, terenuri.
 

Read Full Article

Trecem printr-o perioada complicata a pietei imobiliare, in care nu exista lichiditati sau accesul la finantare nu mai este deloc facil. Drept urmare cumparatorii sunt cei "vanati" pe piata insa, sunt foarte multe cazuri in care vanzatorii ingreuneaza si mai mult procesul de vanzare prin greselile pe care le fac. Si pentru ca am deschis deja o cutie a Pandorei, oferindu-va un top al greselilor facute de cumparatori, continuam azi cu topul celor mai frecvente greseli facute de vanzatori.

1. Vanzarea pe cont propriu
Probabil ati avut experiente neplacute cu reprezentanti ai agentiilor imobiliare. Probabil considerati ca ati rezolvat si alte probleme pentru care nu aveati cunostinte in prealabil. Nu? Atunci de ce porniti la drum cu stangul? Va inspaimanta comisionul agentiilor imobiliare? Incercati sa faceti un calcul simplu: cate resurse de timp, nervi si bani trebuie sa consumati pe parcursul intregului proces de vanzare? In perioada de informare, in care trebuie sa studiati piata, sa vedeti care sunt preturile zonei, aveti din start un dezavantaj fata de situatia in care un specialist imobiliar s-ar ocupa de problema dumneavoastra: s-au vandut aceste locuinte? La ce preturi? Cat a durat procesul de vanzare? Nu veti avea niciodata acces la aceste informatii. Apoi, in perioada in care faceti oferta publica, stiti sa concepeti un anunt imobiliar care sa evidentieze oferta dumneavoastra fata de celelalte? Care sunt canalele de presa, scrisa sau on-line, care ar trebui atacate? Si la ce costuri? O agentie imobiliara specializata are posibilitatea de a va oferi cele mai bune solutii. Sa presupunem ca ajungeti si in faza negocierilor si, eventual, a vanzarii. Cat poate oferi cumparatorul, de ce buget dispune? Sunteti convins ca ultima lui oferta este chiar ultima? Un agent imobiliar poate, si are datoria, sa medieze aceasta situatie. La final, de ce documente aveti nevoie, cate drumuri trebuie sa faceti? Trageti linie si faceti bilantul.

2. Pregatirea locuintei pentru vanzare
Asa cum am prezentat intr-un articol anterior, pregatirea locuintei pentru vanzare este la fel de importanta ca si stabilirea unui pret atractiv, de nerefuzat. Nu este de ajuns sa scuzati dezordinea pentru ca v-ati grabit de dimineata. O locuinta curata, ordonata, aerisita poate sa declanseze dorinta de cumparare pentru ca primul impuls pe care-l au cumparatorii se bazeaza pe emotii nu pe ratiune. Este evident ca o locuinta ce se prezinta in fata clientilor intr-o stare precara ii face pe acestia sa-si puna intrebari dincolo de ceea ce vad: oare finisajele de care se vorbeste sunt facute in acelasi stil? Oare de dincolo de luciul gresiei din baie se afla materiale de slaba calitate? Nu faceti o astfel de eroare, mai ales ca nu necesita foarte mult efort!

3. Etapa de vizionare
Este etapa in care cumparatorul ia contact direct cu oferta dumneavoastra. Multi dintre vanzatori au o atitudine mai degraba ostila. Este cea mai importanta etapa in procesul de vanzare si trebuie sa fie tratata ca atare. Nu grabiti cumparatorii, aveti rabdare, prezentati-le locuinta si nu inchideti usile si luminile dupa ce ati parasit o incapere. Sunt cumparatori care ar dori sa mai arunce o ultima privire. Sunt cumparatori care doresc sa se aseze pe canapea si sa faca, in minte, un tur virtual al celor vazute. Acordati-le timp. Cu cat zabovesc mai mult, cu cat pun mai multe intrebari, cu atat mai bine. Orice minut petrecut in plus inseamna un pas mai aproape de realizarea vanzarii.

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.

Blitz Imobiliare este o agentie imobiliara din Cluj Napoca ce ofera clientilor sai servicii imobiliare integrate si o baza de date completa, cu oferte actualizate la zi: vanzari si inchirieri apartamente (www.apartamente-vanzare-cluj.ro), case-vile, spatii comerciale, de birouri si industriale, terenuri.
 

Read Full Article